Levering

Afhentning: Du kan vælge "Afhent" under levering, hvis du har mulighed for selv at komme forbi efter pakken. Læs mere under "Afhentning af pakker" længere nede på siden.

Leveringstid: 1-3 hverdage
OBS: der kan være længere leveringstid op til jul når PostNord har travlt, og på vores travleste dage hvor vi ikke kan nå at pakke alle ordrer indenfor 1 hverdag.

Gratis fragt: Vi tilbyder gratis fragt til PakkeShop for alle ordrer over 500 kr. indenfor Danmark.

10 kr. fragt: Vi tilbyder fragt til 10 kr. til PakkeShop, for alle ordrer over 150 kr. der kun indeholder frøposer. Det svarer til mindst 4-8 frøposer, og der er ingen max. grænse.

For øvrige pakker udregnes fragtprisen baseret på pakkens vægt, som vist i tabellen herunder.

PakkeShop

Omdeling

Køb over 500 kr.

Gratis fragt!

-

Frø-ordrer
Kun frøposer,
køb over 150 kr.

10 kr.

-

0 - 1 kg

34 kr.

59 kr.

1 - 10 kg

54 kr.

69 kr.

10 - 20 kg

84 kr.

99 kr.

20 - 40 kg

184 kr.

199 kr.

40 - 60 kg

284 kr.

299 kr.

 

Levering udenfor Danmark

Vi sender til Sverige, Finland, Norge, Færøerne, Grønland, Island og Tyskland

Leveringsomkostninger og moms bliver beregnet, når du indtaster leveringsadressen under checkout.

Mere information

Hvis du har mulighed for at komme forbi efter pakken, kan du vælge "Afhentning" under levering - det koster selvfølgelig ikke noget.

Hvor
Vi befinder os på Nårupvej 21, 8883 Gjern. Det ligger 300 m nord for hovedvejen midt mellem Aarhus og Viborg, og en smuk 8 min køretur gennem skoven vest for Hammel.

Hvornår
Når vi har pakket din ordre, får du en mail om at den er klar til afhentning.

Du er altid velkommen til at komme forbi efter den i vores åbningstider, hverdage mellem 9-14.

Hvis du gerne vil afhente din pakke på et andet tidspunkt, så kan du besvare mailen med hvornår du ønsker at komme forbi. Vi bor på adressen, så der er ofte nogen hjemme.

Vi har hund
Når du kommer forbi, vil du højst sandsynligt blive mødt af vores venlige men energiske hund Nova. Du må meget gerne skrive, hvis du ikke er glad for hunde - så sørger jeg for at hun ikke er ved døren, når du kommer.

Leveringstiden er 1-3 hverdage. Hvis du bestiller inden kl. 10, er der god sandsynlighed for, at din pakke er fremme allerede næste hverdag.

Der afsendes ikke pakker i weekender, på helligdage eller i uge 29 og 52.

Hvis du ikke har fået en mail/sms fra PostNord indenfor 4 hverdage, må du meget gerne kontakte os, så vi kan sikrer, at vi har de rette oplysninger. 

Længere leveringstid i højsæson
Fra januar til maj kan der være dage, hvor vi ikke når at pakke alle ordrer. Derfor kan der gå en dag eller to før din ordre bliver pakket og sendt afsted.

Hvis du har lavet en ordre, men har glemt at få noget med, kan du lave en ny ordre og vælge "Afhentning" under levering - så skal du ikke betale fragten igen.

Skriv en mail til kontakt@fantastiskefroe.dk med de to ordrenumre, så sørger vi for, at det bliver pakket sammen.

Hvis du bestiller noget, der ændrer på den udregnede fragtpris, afregnes det efterfølgende.

Vi holder sommerferie i uge 29 og juleferie i uge 52 - i de uger, vil der ikke blive pakket og sendt ordrer, og jeg svarer ikke på mails og beskeder.

Derudover har vi lukket i weekender og på helligdage.

Du har mulighed for at vælge mellem 6 udleveringssteder når du tjekker ud.

Hvis du gerne vil have pakken sendt til et andet udleveringssted, er du meget velkommen til at skrive til kontakt@fantastiskefroe.dk eller besvare ordrebekræftelsen - så kan jeg ændre det manuelt.

Når du bestiller til PakkeShop, skal pakken afhentes indenfor 7 dage fra den dag pakken ankommer til udleveringsstedet.

De 7 dage er inkl. weekender og helligdage.

Du får besked fra PostNord når din pakke er klar til afhentning.

Hvis ikke du henter pakken indenfor 7 dage, bliver den sendt retur til os - se handelsbetingelserne for mere information.

Det er muligt at aftale med PostNord at pakken kan leveres i postkassen, eller stilles ved døren eller ligende, hvis du ikke er hjemme - læs mere på PostNords hjemmeside.

Vi kan ikke bede PostNord om at lade pakken stå, eller levere indenfor et bestemt tidsrum, på dine vegne.

Vi sender til Sverige, Finland, Norge, Færøerne, Grønland, Island og Tyskland. 

Leveringsomkostninger og moms bliver beregnet, når du indtaster leveringsadressen under checkout.

Bestilling af frø til lande udenfor EU er på eget ansvar, i forhold til de importregler der er gældende for dit land.

Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail efter du har bestilt, og den heller ikke er i din spam-mappe, må du meget gerne skrive til kontakt@fantastiskefroe.dk.

Så kan jeg sikre, at ordren er gået igennem, og at vi har de korrekte kontaktoplysninger så pakken kommer sikkert frem til dig.

Alle indlands pakker bliver sendt med CO2-kompenseret forsendelse, gennem et samarbejde mellem PostNord og Den Danske Naturfond.

Projektet handler om, at genoprette højmosen Hals Mose i Nordjylland, hvor mosen naturligt vil opsamle CO2, samt give levesteder for dansk dyreliv - blandt andet traner, natugler og kongeørne.

Du kan læse mere om projektet på Den Danske Naturfonds hjemmeside.

Vores emballage er FSC-certificeret, og kan genbruges, genanvendes eller komposteres.

Ud over lidt bobbelplast i vores boblekuverter, kan al vores emballage sorteres som papir- og papaffald.

Derudover forsøger vi at undgå overforbrug af emballage, ved kun at bruge den mængde der skal til for at dit køb kommer sikkert frem. 

Hvis du har feedback til vores emballage, må du meget gerne skrive en mail til kontakt@fantastiskefroe.dk.

Som udgangspunkt leverer vi kun med PostNord, men hvis du har haft problemer med at få dine pakker leveret af dem, kan vi sende med et andet fragtfirma.

Hvis du ønsker at få leveret din pakke med et andet fragtfirma end PostNord, er du velkommen til at skrive til kontakt@fantastiskefroe.dk og lave en aftale herom.

Dog vil dette indebære et højere fragtgebyr end hvad vi kan tilbyde med PostNord, der udregnes efter pakkens vægt og leveringsadressen.

Vi plejede at tilbyde levering af frøposer med brev direkte til postkassen. Desværre blev mange af brevene væk, eller tog mange måneder om at komme frem.

Ud over, at det er en rigtig dårlig oplevelser for jer, er det også dyrt for os i tabte frøposer, da PostNord ikke refunderer indholdet i forsvundne breve.

Det, kombineret med den tidskrævende adminstration det indebærer, gør at vi ikke længere tilbyder at sende med brev - også selvom det bare er en enkelt frøpose.

Alle pakker sendes derfor som pakkepost med trackingnummer.